Quan vam participar a la Jornada Programa, vam tenir l'ocasió de conèixer en persona a alguns dels membres del Vailets Hacklab, En la xerrada van convidar als assistents al Teachers Day que tindria lloc el 7 de Juny a l'Ateneu de Fabricació de les Corts. Que algú que es presenta dient que treballa per a que els nois i noies siguin co-creadors del seu futur et convidi a una jornada definida com a Open Space relacionat amb l'educació i la tecnologia és massa llaminer per a deixar-ho passar.
Anem per parts...
L'entorn: L'Ateneu de Fabricació de les Corts.
Situat en un antic espai industrial del barri de les Corts l'Ateneu de fabricació disposa de més de 1.000 metres quadrats equipat per introduir a tothom que ho vulgui en tecnologies tant noves com la impressió 3D o el tall làser. Però, sobretot, és un espai que busca la col·laboració i la innovació social. Poder conèixer aquest espai ja feia que pagués la pena dedicar el diumenge al matí.
El format: Open Space.
Una forma de fer nova (al menys per nosaltres), on els assistents s'auto-organitzen sense una agenda de tallers o xerrades pre-assignades.
En el cas del Teachers Day, després de la presentació inicial i d'una breu explicació de què es pot fer a l'Ateneu de Fabricació de les Corts i qui són els Vailets Hacklab, va arribar el moment del "mercat de propostes". Alguns dels que van "vendre" la seva participació ja venien amb ella preparada, d'altres van decidir en aquell moment que era una bona idea presentar el que feien. Tots van tenir 30'' per fer que la resta ens decidíssim per ells. Les propostes anaven des de demostracions pràctiques de diferents eines a debats sobre el model educatiu i es van organitzar en aquell moment, segons les necessitats de cadascú, en els diferents espais i en les tres franges de 45 minuts.
El contingut: No es pot estar a tot arreu.
Encara que una de les màximes de l'Open Space és que ets lliure d'entrar i sortir dels espais quan ho creguis oportú sense que es consideri una falta de respecte vers el responsable, era materialment impossible arribar a tot el que podia semblar interessant. Vam poder veure projectes fets amb Makey Makey (estri responsable que el dromedari del joc de Nadal es controlés amb fruites a les portes obertes), una forma de treballar amb Scratch, utilitzant sensors i una placa de control, instruments musicals (que sonen bé) fets amb objectes quotidians i components electrònics, entorns semblants a Scratch (Open Roberta Lab) per controlar un robot Lego,... Però la majoria de les propostes que no van poder visitar eren tant interessants com les anteriors.
Conclusions: Quan ho repetim?
Un dia intens, amb molts aprenentatges que ens permetran continuar innovant en el projecte de programació i robòtica de l'escola i amb la sensació que anem pel bon camí i que el que fem en aquesta línia permetrà als nostres nois i noies ser veritables ciutadans del seu temps.
Un dels organitzadors ens preguntava al finalitzar la jornada que ens endúiem. En aquell moment trobar la resposta va ser difícil. Ara ho és més, de la reflexió sorgeixen aspectes que llavors van quedar ocults en la intensitat de la experiència.
Gràcies Vailets!. Fins la propera!.
Anem per parts...
L'entorn: L'Ateneu de Fabricació de les Corts.
Situat en un antic espai industrial del barri de les Corts l'Ateneu de fabricació disposa de més de 1.000 metres quadrats equipat per introduir a tothom que ho vulgui en tecnologies tant noves com la impressió 3D o el tall làser. Però, sobretot, és un espai que busca la col·laboració i la innovació social. Poder conèixer aquest espai ja feia que pagués la pena dedicar el diumenge al matí.
El format: Open Space.
Una forma de fer nova (al menys per nosaltres), on els assistents s'auto-organitzen sense una agenda de tallers o xerrades pre-assignades.
En el cas del Teachers Day, després de la presentació inicial i d'una breu explicació de què es pot fer a l'Ateneu de Fabricació de les Corts i qui són els Vailets Hacklab, va arribar el moment del "mercat de propostes". Alguns dels que van "vendre" la seva participació ja venien amb ella preparada, d'altres van decidir en aquell moment que era una bona idea presentar el que feien. Tots van tenir 30'' per fer que la resta ens decidíssim per ells. Les propostes anaven des de demostracions pràctiques de diferents eines a debats sobre el model educatiu i es van organitzar en aquell moment, segons les necessitats de cadascú, en els diferents espais i en les tres franges de 45 minuts.
El contingut: No es pot estar a tot arreu.
Encara que una de les màximes de l'Open Space és que ets lliure d'entrar i sortir dels espais quan ho creguis oportú sense que es consideri una falta de respecte vers el responsable, era materialment impossible arribar a tot el que podia semblar interessant. Vam poder veure projectes fets amb Makey Makey (estri responsable que el dromedari del joc de Nadal es controlés amb fruites a les portes obertes), una forma de treballar amb Scratch, utilitzant sensors i una placa de control, instruments musicals (que sonen bé) fets amb objectes quotidians i components electrònics, entorns semblants a Scratch (Open Roberta Lab) per controlar un robot Lego,... Però la majoria de les propostes que no van poder visitar eren tant interessants com les anteriors.
Conclusions: Quan ho repetim?
Un dia intens, amb molts aprenentatges que ens permetran continuar innovant en el projecte de programació i robòtica de l'escola i amb la sensació que anem pel bon camí i que el que fem en aquesta línia permetrà als nostres nois i noies ser veritables ciutadans del seu temps.
Un dels organitzadors ens preguntava al finalitzar la jornada que ens endúiem. En aquell moment trobar la resposta va ser difícil. Ara ho és més, de la reflexió sorgeixen aspectes que llavors van quedar ocults en la intensitat de la experiència.
Gràcies Vailets!. Fins la propera!.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada