Els dies 14, 15 i 16 ha tingut lloc el segon congrés STEAM de Barcelona.
STEAM va néixer STEM com a acrònim de les disciplines de Ciències, Tecnologies, Enginyeries i Matemàtiques en anglès. Posteriorment es va afegir la A d'arts, no tant per les Belles Arts clàssiques, com per incloure tot el que tradicionalment ha rebut el nom d'Humanitats.
L'ensenyament STEAM preten donar un enfocament menys compartimentat del coneixement i afavorir el pensament creatiu i la resolució de problemes.
La programació i la robòtica educativa, acostumen a encaixar de forma força natural amb les intencions i les formes de fer d'aquesta línia educativa; i sovint tenen un important pes específic en tots els esdeveniments STEAM.
El segon congrés STEAM barcelona no va ser una excepció, i va tenir un important nombre de tallers dedicats a elements més o menys relacionats amb la programació i la robòtica, com uns sensors i actuadors relacionats amb Arduino. Però també dedicats a relacionar programació i art, mitjançant la llum; o directament a creativitat i design thinking.
Aquest segon congrés també va dedicar una part important del seu temps a mostrar quines noves formes d'aprendre s'estan utilitzant amb més èxit a tot el món. No oblidem que la societat esta canviant a un entorn VUCA i altament tecnològic; i caldrà que els nostres nois i noies estiguin preparats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada