Els dies 4 i 5 de maig es van fer les proves de Competències Bàsiques a sisè de primària.
Quan els nois i noies de sisè han realitzat aquest any la prova de competència matemàtica han tingut la sorpresa que el tema en el que basaven les preguntes era una fira de robots.
A una part important de les preguntes, la robòtica no era més que una excusa, no cal oblidar que la competència avaluada era la matemàtica. Per això, de la mateixa manera que es feia al pavelló una fira de robots, es podia haver fet una exposició de treballs de final de curs o qualsevol altra activitat i moltes de les preguntes no hauria calgut modificar-les més enllà de treure la paraula robot.
Una de les preguntes sí que tenia una relació directa amb les activitats de seqüenciació que fem amb les Bee Bots i els Pro bots, i molts dels nostres nens i nenes d'educació infantil fins a quart de primària no haurien tingut gaires problemes per realitzar aquesta activitat. De fet, alguns d'ells, ja fa temps que han superat el recte i giren diferents angles. Com passa sovint quan es diverteixen, els nois i noies no s'adonen que, a més, estan aprenent conceptes matemàtics.
Més enllà de l'anècdota del tema que ha vertebrat la prova de competència matemàtica, la programació i la robòtica donen als nostres nois i noies un seguit d'habilitats que van més enllà de la competència digital amb la que sovint es relaciona. Encara que molts dels avantatges que aporta el pensament computacional es veuen afavorits per l'ús de les tecnologies multimèdia, els elements que permet desenvolupar aquesta manera de pensar i resoldre problemes va més enllà de dominar un programari concret o utilitzar determinats instruments tecnològics.
No podem saber en quina mena de societat hauran de viure els nostres nois i noies, però els podem donar les millors eines intel·lectuals per tal que ho puguin fer de la manera més plena i efectiva possible.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada