dilluns, 15 de desembre de 2014

L'HORA DEL CODI

Alguns alumnes van poder tenir un primer contacte amb la programació

La setmana del 8 al 14 de desembre es va celebrar a nivell mundial la setmana de l'educació de les ciències computacionals. Per aquest motiu, al llarg d'aquest dies s'ha organitzat una campanya per a que el màxim nombre d'estudiants provessin el que és la programació, durant una hora; d'aquí el seu nom "Hour of Code".

Els organitzadors de l'hora de la programació, Code.org, estan convençuts que tots els estudiants han de tenir l'oportunitat d'aprendre ciències computacionals; donat que ajuden a fomentar les habilitats de resolució de problemes, la lògica i la creativitat; fonamentals en la majoria de treballs qualificats del segle XXI. Les activitats de l'hora de la programació han tingut lloc per tot el mon i han implicat a milions de persones de totes les condicions i edats, però sobretot escolars.

A l'escola vam pensar que era una bona ocasió per començar a donar a conèixer a la majoria d'alumnes de primària el que és la programació. Per fer-ho vam triar un tutorial que utilitza personatges populars per formar part de jocs (com l'Angry Birds) o de pel·lícules (com l'esquirol Scrat d'Ice Age), amb un entorn conegut com a Blockly (studio.code.org/hoc/1) amb nois i noies de quart, cinqué i sissé.

A la sala d'informàtica aviat es va disparar l'entusiasme i els que trobaven una solució la compartien amb els del costat, de manera que tots anaven descobrint com arribar al porc dolent, a les plantes o a les aglans.

Aquí teniu algunes imatges dels nois i noies programant.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada