dijous, 11 de setembre de 2014

I ARA TOTS HAN DE SER ENGINYERS?

Per quina raó és important que els nostres fills aprenguin programació i robòtica?.

La tecnologia digital ha arribat per quedar-se, i cada vegada resulta més difícil trobar una acció de la nostra vida quotidiana en la que les persones no interactuïn amb algun element digital. En el cas dels infants, aquesta situació es dóna cada vegada més aviat, generant noves habilitats.

Resulta molt complicat saber quina mena d’habilitats faran que els nostres infants i joves tinguin el màxim d’opcions en el futur en el que viuran. Algunes seran tant diferents de les que tradicionalment han estat necessàries que no les podem ni imaginar; d'altres, com la resolució de problemes o el tractament de la informació, ja estan mostrant la seva importància.

En un futur proper, més important que solucionar un problema, serà saber com fer que un ordinador el pugui solucionar mitjançant una combinació de passes ordenades. D’aquesta manera es podran automatitzar solucions que es puguin transferir a d’altres problemes.

L’accés a cada vegada més informació fa que, ja en l’actualitat, calgui organitzar les dades de manera lògica, analitzar-les i representar-les mitjançant abstraccions com models i simulacions.
  
Aquestes habilitats, i d’altres, es poden aconseguir de maneres molt diverses, però una de les més divertides, engrescadores i que millor resultats obté és mitjançant la programació i la robòtica.

En resposta a la pregunta del principi; no, no tots han de ser enginyers. Si ho volen ser, aprendre programació i robòtica de petits els serà d’ajuda, però si no, els permetrà desenvolupar el tipus de pensament necessari per realitzar amb èxit moltes de les tasques que els seran imprescindibles ben aviat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada