dilluns, 24 d’abril del 2017

HA TINGUT LLOC LA STEAM CONFERENCE 2017

Dissabte a la tarda va ser el torn de l'Edcamp STEAM.


Han sigut dos dies i un vespre intensos on, conduits per en Frank Sabaté,  hem pogut aprendre sobre educació en general i STEAM en particular d'alguns dels més importants referents en educació i creativitat.
El dijous 20 al vespre, amb la projecció oberta per a tothom de la pel·lícula Beyond Mesure es va iniciar la tercera "STEAM conference". Seguidament vam poder debatre amb la seva directora Vicki Abeles i amb en Boris Mir sobre el tema tractat al film. En ell es mostra com moltes escoles dels Estats Units estan donant forma a una nova educació a les aules, on el pensament crític, la comunicació, l'exploració, l'experimentació, la col·laboració i la creativitat són la clau per a una transformació educativa.

El divendres al matí van tenir lloc diversos tallers paral·lels sobre aspectes relacionats amb l'STEAM. Vam poder assistir a dos. Al primer en Arvind Gupta, un enginyer de l'India que renuncià a la seva trajectòria professional per inspirar a nens i nenes a divertir-se amb la ciència, ens va deixar amb la boca oberta al transforma elements senzill i de rebuig en joguines fascinants. Al segon en Sergi del Moral, docent a l'Institut-Escola Les Vinyes de Castellbisbal, ens va descobrir la forma de treballar les matemàtiques de Dan Meyer que promou la resolució de problemes de manera creativa, participativa, inclusiva, visual, fresca, aplicada i somrient.

La tarda del divendres va ser el torn de les conferències i posterior conversa. Per començar  l'Ardind Gupta va tornar a meravellar als assistents amb les seves creacions a partir de materials senzills i amb la seva filosofia de deixar que tot el que inventa es pugui copiar de forma lliure, així com els seus llibres. La seva intenció es que tots els nens siguin feliços. Va continuar l'Ann-Mari jaatinen, directora de Siltmäki School, que ens va explicar com el Creative Fire Model, en que es basen al seu centre, apunta a una educació integral centrada en el nen. La última conferenciant va ser la programadora, narradora i il·lustradora finesa Linda Liukas, autora de Hello Ruby (en català Hola Ruby) un llibre i un web per aprendre els fonaments de la programació a traves d'històries; la Linda instar a tots a ensenyar al nens i nenes més poesia de la programació i menys gramàtica.

El dissabte al matí Eric Rosenbaum del MIT Media Lab ens va mostrar les possibilitats que hi ha per a l'aprenentatge, a través del joc creatiu amb la música. La Babette Allina ens va explicar la història del moviment STEAM a la Rhode Island School of Design i com van integrar la A a l'STEM inicial, aconseguint suport a nivell governamental. Per finalitzar les conferencies Sylvia Martinez coautora d'Invent to Learn: Timkering and Engineering in the Classroom, un llibre que s'ha guanyat el sobrenom de "bíblia del Moviment Maker a les aules" ens va parlar de la revolució tecnològica i creativa que ens converteix a tots en Makers, i com aquest moviment afavoreix l'aprenentatge actiu.

La cloenda de les sessions la van dur a terme Catherine Siller i Eric Rosenbaum amb una performance anomenada La màquina músical, on van transformar a membres del públic en elements d'un gran instrument.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada